tisdag 1 april 2014

Lång väntan

Ja både för er läsare (ni ... fem?) och för lilla stumpan och hennes saker. Motivationen har varit i botten för pyssel, foto och inredning. Bland annat sjukdomar av alla de slag har varit i vägen och även slukat tid och ork. Men med våren, ljuset och förhoppningsvis lite friskare tider så kommer den sakta tillbaka känns det som. I det som skall bli Ellies rum börjar det samlas saker, pryttlar och grejer som skall sorteras, sättas upp, flyttas, kastas, skänkas... Och jag får inte tummen ur. Vi har bestämt att inte renovera rummet nu utan vänta till hon blir lite större. Men tanken är ju ändå att ställa i ordning det så att det blir roligt och mysigt och framför allt ens MÖJLIGT att flytta in hennes säng! Så bland alla andra måsten och sysslor känns det som jag att jag borde prioritera detta nu. För hennes saker sitter mest bara och... väntar.



Nya knoppar till garderoberna.

Mammas gamla resväska som jag målade om till min första Stockholmsresa på 80-talet.

Jo det behövs städas också.


1 kommentar:

  1. Jag läser.... när det finns nått att läsa :)

    /Alexandra

    SvaraRadera