torsdag 19 augusti 2010

Det måste bli foto

Ja, det måste bli foto som är huvudtemat på min blogg. Jag är så otroligt fascinerad av alla slags foton... porträtt, konst, landskap, macro, vidvinkel you name it. Jag kan sitta framför datorn i timmar och bara titta på foton. Tänka hur de har komponerat bilden, bakgrunder, inställningar, filter, efterbehandlingar. Sedan tittar jag på mina egna bilder och upptäcker fel överallt. Men inte att jag blir nedstämd och tycker att jag är dålig, utan snarare att jag lär mig av mina misstag och vill lära mig mer om hur man tar bättre bilder. Jag är dock retsamt medveten om att det också sitter i utrustningen... och där är det inte bara viljan som är avgörande utan även plånboken.

Min nuvarande favoritblogg: http://emelieohlsson.blogg.se/

Fotograf verksam här i Sundsvall, vilken tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar