onsdag 22 september 2010

Familjefotografering

I söndags bestämde vi träff för 1,5 timmes fotande på Norra Berget. Det var härligt väder och tiden bara flög iväg! Efter 2 timmar var både fotografen och modellerna trötta och hungriga. Men det blev en del bra foton och jag lär mig bara mer och mer när jag får upp bilderna på datorn och ska redigera. Måste skaffa ett mindre objektiv. Det jag har med bäst kvalitet just nu är ett 70-300 och det blir för tungt så jag får ingen bra skärpa i bilderna. Måste även köpa en reflexskärm, vilket bara är lathet att det inte är gjort, för det kostar inte mycket. Så det blir till att spara ihop pengar till ett objektiv som ersätter mitt kitobjektiv. Här kommer några bilder från söndagen.


2 kommentarer:

  1. Du får gärna fota vår lilla familj också! Gud så fina bilder! Hoppas ni har det bra i Matfors. Vi pratade om er i helgen, att det var längesedan vi sågs!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag tycker verkligen att det är jättekul att fota. Ja, vi ska ta oss hemöver snart så får vi se till att ses då... har faktiskt lite hemlängtan ;-)

    KRAM!

    SvaraRadera