måndag 27 september 2010

Objektivdjungeln

Har ju bestämt mig för att köpa ett nytt objektiv som ersätter kitobjektivet. Alltså det som följde med kameran när jag fick den. Det håller inte så bra kvalitet och utöver det så har jag bara ett teleobjektiv vilket inte alltid passar och lätt blir för tungt för frihand. Efter lite surfande så funderar jag på antingen ett Sigma eller ett Tamron. Sigman har större brännvidd, mer fokus, men mindre bländare i teleläge. Tamron har samma låga bländartal över hela brännvidden. Så det är både fördelar och nackdelar. Jag har inte surfat klart om dessa utan ska se om jag hittar fler testbilder. Vet ju att jag har en skiva från tidningen Digitalfoto nånstans med testbilder... Jag letar, kollar och återkommer.

Ett Sigma 17-70 f/2,8-4,0
(Bild från Kamera & Bild)

Ett Tamron 17-50 f/2,8
(Bild från Lets buy it)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar