tisdag 14 december 2010

Tema

Ibland när jag blir sugen på att fota så kan jag bli handlingsförlamad för att jag inte vet vad jag ska fota. Jag vill fota.... men vad? Då kom jag på vad vi gjorde på fotokursen; fota utefter teman. Vi hade basic teman som färg, linjer, kontraster, men också ljus (jag fotade t.ex. strålkastare på bilar) och lördag. Att fota lördag var kul för det är så individuellt vad man tycker att "lördag" är. Min lärare fotade butiksägare som öppnade för dagen, själv tycker jag att ta med hela familjen på stan är typiskt lördag. Så jag ska skriva ner några teman och några tankar kring dem. Det som först dök upp var "Glädje, irritation och kärlek i mitt hem". Får väl se hur det går!

Om ni kommer på nåt bra tema får ni gärna tipsa!

1 kommentar:

  1. Tematips: vitt! Jag älskar vitt och en del hävdar att det inte är någon färg ens. Vore intressant och se ett kollage med det temat :)

    SvaraRadera