söndag 2 januari 2011

Helt makalöst gott!

Nyårsafton firade vi traditionsenligt hos vänner i Ramsele. Kvällen innan var vi förbi för att "säga hej" som min man brukar uttrycka det. Det slutade med att han blev lite småfull och jag fick smak på det godaste jag har ätit på länge... kan inte riktigt få den ur skallen. Monkan, Jessica och Lovis fixade till den mest fantastiska efterrätt som serverats på ett nyårsbord, Drottningbakelse. Det är en variant på cheescake, men jag har aldrig smakat något liknande. Så nu hoppas jag på att vi ska bjuda hem gäster i veckan så att jag får göra den, annars hittar jag på någon annan anledning.

För er som vill uppleva denna fantastiska smaksensation hittar receptet här: http://www.recept.nu/1.314030/siw_pitea/efterratter_godis/drottningbakelser

Tre kockar

Drottningbakelse!

Både festligt och GOTT!

2 kommentarer:

  1. Mmmm... Det där lät ju helt vansinnigt gott!! Det ska jag prova!
    :-)
    Kram kram
    Gun-Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var den gaaalet god! Skönt att man kan göra den dagen innan också. Jag kommer nog också att göra den någon fler gång.

    SvaraRadera