söndag 16 januari 2011

Snö

Jag önskar verkligen att jag fortfarande var i det där härliga stadiet att vara nyfrälst husägare. Att jag fortfarande tyckte att det var KUL att skotta snö. För det är vad mina snart blivande husägande vänner säger. "Jag ser fram emot att få skotta snö -det ska bli roligt". Jag levde också i den drömmen de första tre vintrarna. Den första var i och för sig så kort att jag är tveksam på att vi ens hann köpa en spade... Andra vintern var det jag som låg på och tyckte att nu måste vi väl ut och skotta, jag kan skotta, det är jul KUL. Men sedan försvann den där rosenröda drömmen och blev till ett vitt helvete! Snö, snö, snö, snö... och nu har den blivit tung på kuppen. Idag slog snöslungan igen tre gånger innan jag gav upp och körde in slöaset. Tog snöstyre och skottade i rena tjurda. Tjurda är bra. Jag pedantskottade också med vår nyinköpta spade, i metall! Mitt beslut sedan jag skottat ihjäl två spadar, må de vila i frid.


Dock är det Herr Larsson som får ta åt sig äran för det här snöberget... huga.


1 kommentar:

  1. shit vad hemskt mycket snö! Ja, då är det bra med tjurda´! Jag är ohyggligt glad att jag slipper allt som har med skottande att göra och glad att vi har en traktor!

    SvaraRadera