måndag 15 augusti 2011

Svampplockning

Jag varken äter eller plockar svamp men är alltid på för en skön dag i skogen och svampplockning är ju lite av en tävling.... eller hur!? Och tävling gillar jag. Helt inofficiellt har jag själv utsett mig till vinnaren av dagen då jag hittade den största kantarellen. Det var som i en tecknad film där den lyste alldeles gul i en solstrimma på en klippavsats och jag ropade "jag tror jag har hittat en jättestor kantarell". Braket som sedan följde var inget annat än Mirjam som hastar fram mellan kvistarna och hojtar "får jag se, får jag se, var då!?"... hur kommer man dit!? Men det var bara att gå runt och plocka den vackra svampen. För övrigt den första kantarell jag plockat tror jag... Härligt väder och fika med milsvid utsikt hade vi. Härlig dag.

Bilderna är inte redigerade vilket endast beror på ofantlig lathet (=orkar inte slå igång datorn på övervåningen).




Supersvampen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar