fredag 6 september 2013

Hemmastudio 2

Ja nu riggas det på annat ställe i huset! I allrummet i utbyggnaden har vi fönster på två väggar och med en reflexskärm så får jag alltså ljus från tre håll. Utmärkt. Så nu har jag samlat på mig inspiration och tips från diverse fotografer på både hobby och professionell nivå. Så nu får vi se hur det går. Rekvisitamässigt så kör jag copy cat rakt av. En gammal resväska med lite filt, kudde, mjukdjur... ja, ungefär vad de flesta andra kör med. Idag satte jag ner en liten trött modell för att testa ljuset och hon var nog mest bara fundersam på varför i hela fridens dagar jag skulle ha ner henne i en väska. Ja du gullunge, det är nog inte sista gången du kommer fundera på vad mamma stoppar dig i för att ta lite roliga bilder. Efter detta kommer då problemet med redigering... jag är ju i stort sett kass på det och det är ju det som sätter den sista touchen. Jag får väl googla på det i ett halvår. Oredigerad testbild kommer här.

Lite jobb på bakgrunden och med reflexskärmen så kan det ju bli nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar