fredag 20 september 2013

Nytt och lite gammalt

Det är min stil det. Mest nytt men med lite gamla/begagnade inslag. Därför så gillar jag den loppistrend som är nu. Inte för att jag är en loppisletare egentligen, men ibland så hittar jag några fynd och utbudet är ju stort idag. Eftersom jag inte inreder hela mitt hem med loppisgrejer så behövs det inte heller så många fynd utan bara plocka ut enstaka godbitar som gör "min stil". Ett fynd som jag är jättenöjd med är en gammal stråväska. Men den har blivit hängandes i garderoben och aldrig kommit fram på riktigt. Men nu i sommar har den kommit fram och jag gillar den verkligen. Inhandlad för ca. 50 kr för sisådär en 5-6 år sedan. Annars är kläder och accessoarer något jag nästan aldrig köper begagnat till mig själv. Men konstigt nog tycker jag det är toppen med begagnade kläder till Ellie. Både ärvda och köpta. Beror kanske på att de används så kort tid och känns oftast som nya. Det senaste tillskottet i Ellies garderob är faktiskt en jacka som mamma sytt och som jag hade när jag var liten. Till ett par jeans och en snygg mössa så känns den gamla 70-talsjackan helt plötsligt 2013! Något gammalt som blir som nytt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar